En vecka kvar!!!!

Tänk ändå! Tre år sen bestämde vi datum, 30/5 2020. Det blev ju som det blev, pandemin hade vi ju inte räknat med. Nytt datum, 22/5 2021. Det kändes som en evighet. Nu är vi här!
 
Vi startade bloggen i samband med att vi satte datum, även vårt Instagram-konto. För att få en plats att dela med oss av planeringen. Det är ju så roligt och det är verkligen så mycket att tänka på, det är så stor skillnad mot tex en födelsedagsfest. Detta är ju en gång i livet. Dessutom är det ju mest roligt för oss, så då har vi besparat många öron genom att få ur oss på en plats som en blogg eller Instagram är. Sen är det så att det är roligt att följa någon som är på samma plats i livet, vi har följt flera liknande konton och många som planerat sina bröllop har följt oss. Kul att bolla idéer med likasinnade och få inspiration från andra.
Men nu är det som sagt en vecka kvar. Tiden har verkligen gått fort!
 
I veckan ska vi inhandla den alkoholfria drycken (typ cola, bubbelvatten, alkoholfri öl) och ett par vinboxar. Mat och snacks. På lunchen med föräldrarna har vi catering från Ica maxi, det blir grillfat med fläskfilé, marinerade kycklingspett och kycklingfilé (har jag för mig), potatisgratäng, majskolv, såser och sallad. Baguette har vi till. Det vi ska handla är till kvällen då vi bjuder på grillbuffé, lite olika grillat med olika tillbehör och såser. 
 
Vi har genom åren samlat på oss grejer till bland annat dukning, det tänkte vi gå ner i källaren och rota fram ur bröllopslådorna. Vi har billiga lakan som duk, löpare i blått som är vår färg och lite snäckor (för vårt grekiska tema). Vi ska även använda ljuslyktorna och vaserna jag pysslat ihop själv. För vi kommer ju fira hemma och vill ändå få den speciella känslan och faktiskt känna att vi firar något speciellt. Vi kommer även ta fram våra såpbubblor och rispåsar, klart det ska kastas ris!
 
Nu är det storstädning hemma som gäller i helgen. Nästa vecka är det som sagt inhandling av saker som fattas. Jag ska ner till blombutiken och bestämma blommor. Jannis ska fixa björkris som vi kan pynta vigselplatsen med. På fredagen ska vi ställa iordning vigselplatsen. Så det är en del att göra nu i slutspurten. Är lite bekymrad då jag är sjukskriven och blir liggandes av utmattning när jag sysselsätter mig för mycket. Jag måste ju orka med min bröllopsdag. Vi får greja lite varje dag och så får jag vila emellan. 
 
Just det, har ju inte skrivit här på bloggen men i oktober kommer bebis nummer 3. Så det bidrar mycket till mitt mående. Tänk hur olika graviditeter är, med Agnes jobbade jag heltid till v 35 och det är ett fysiskt tungt jobb jag har (då bar jag på tunga lådor med äpplen och bananer, hängde över disken i delin med magen, gick och stod på betonggolv i 9 timmar om dagen. Det var jobbigt på slutet men det gick). Nu orkar jag ingenting. Men det är väl inte bara graviditet som spökar, det är långvarig stress och lite återhämtning bakom.
 
Men nåja. Vi längtar så mycket efter bröllopet nu, det kommer bli en fantastisk dag!
 

Kommentera här: