Idag gäller det

Tre års planering. Planering vi fått ändra på flera gånger under åren. Idag är vi äntligen här!
Jag har inte sovit mycket inatt, klockan är sex och jag kan verkligen inte somna om. Fast det känns inte som en jobbig sömnlös natt. Det känns bara så pirrigt.
Tror allt vi kan göra är klart. Vi ska duka fram lite till lunchen bara. Ett bord är halvdukat med duk och dekorationer, det fixar vi efter att barnen ätit, allt är framplockat. Vi använder oss av allt vi tänkt ha i dukningsväg och det är så fint.
Min underbara tärna och hennes sambo har lövat vigselplatsen till perfektion,  så tacksam för det. Igår var vår ena toastmaster här och röjde i ett par timmar och min svärmor har varit guld värd denna tid. Så tacksam för er hjälp, kan inte beskriva. Även om jag brutit ihop ibland (är sjukskriven för utmattning och foglossning och är så fruktansvärt trött) så är allt så bra. Tack, tack, tack! 
 
Det känns verkligen spänt och nervöst. Det känns som om det vore julafton, student och skolavslutning, födelsedag och allt möjligt på en och samma dag. Det är verkligen den största dagen i livet, det går inte ens stt jämföra med de andra högtidsdagarna. Tänk att jag ska få min man och att vi ska få vara gifta sen. Så häftigt. 
Vi har laddat upp genom att titta på olika bröllopsvideos på Youtube och lyssnat på vår låtlista på tänkbara låtar vi velat ha och ska ha. Vi har båda varit blödiga och det kommer nog en och annan lyckotår idag.
 
Nu snart ska vi göra oss iordning. Sen åker jag till frisören, Jannis ska hämta blommor. Vi ska fotas lite, det blir en rätt kort fotografering eftersom vi gifter oss så tidigt på dagen. Sen kommer brudföljet och fotas och sen barnen, de åker ut med mormor och farmor sist av alla i brudföljet. Sen vigs vi. Hem för bröllopslunch med föräldrarna och senare mot kvällen blir det grillbuffé med brudföljet. 
 
När jag ser dessa videos på Youtube så grämer det mig lite att jag inte ska ha min brudklänning. Min drömklänning verkligen. Tänker stunder att det inte är för sent att ändra sig. Men nej, jag sparar den till nästa år. Den är i spets och tyll och har släp, så otroligt fin. Men den passar sig bättre i större bröllop i kyrkan. Sen har Jannis sin vanliga kostym i år och det är ändå rätt enkelt. Firar hemma. Så det blir så bra ändå. Den klänningen jag ska ha har paljetter, tyll och går i silver/grå. Kommer bli så fint.
 
Om sex timmar är vi gifta. Hoppas tekniken är med oss då vi kommer sända live till övrig familj och släkt och några vänner som vi tyvärr inte kunde bjuda pga restriktionerna. Vi kommer ha en personlig vigsel med musik och egna löften. Tur vi köpt näsdukar. 
Ska försöka sova en stund till om fjärilarna i magen tillåter det.
 

Kommentera här: