Hjärtoperation

 
Om en månad har vi fått tid för yngsta dotterns hjärtoperation. Vi har ju vetat om detta i drygt fyra månader, men när tiden kom så fick man ont i magen. Det kommer ske och det är jätteskönt att hon kommer bli frisk. Samtidigt är det så läskigt. De ska söva min bebis. Gå in och greja med hjärtat. De ska som tur är inte öppna upp henne, men ändå. I broschyren så står det att det är 10% för risker. 10%! Oftast blåmärken och blödningar, men även hjärtstörningar, pacemaker och akuta hjärtoperationer. Vi får hålla tummarna!
Något av det jobbigaste är corona. I vanliga fall hade hela familjen varit välkomna, även syskon. Nu får bara en följa med, det blir jag. Det blir tufft att ensam få vänta vid operationen och uppvaket, ta hand om henne och vaka. Utan det stöd jag behöver. Det är tufft för pappa Jannis också, att få bara långt ifrån när hans dotter opereras och sövs. Inte ha kontroll och vara nära. Men det är som det är, vi får ta oss igenom det.
Imorgon ska jag boka boende och resa. Vi har ju tur att vi har så bra i Sverige att vi inte behöver betala för något av det.
Min lilla bebis <3

Kommentera här: